۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
کد خبر: 473937

پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت برگزارشد

مدیر کل ارشاد استان خبر داد: چهار هزار نفر از کارکنان دولت در آزمون "به سوی فهم قرآن" شرکت کردند

قدس آنلاین - کرمان : پانزدهمین آزمون سراسری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی ۱۹ و۲۰ آبان ماه در کرمان برگزار شد

 پانزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت برگزارشد

این آزمون در چهار موضوع حفظ قرآن کریم، ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، تدبر در قران کریم، معارف قرآن و اهل بیت (ع) و در ۱۸ رشته برگزار گردید .

آزمون ۲۰ آبان ماه به صورت کتبی برگزار شد و این روز ویژه موسسات، مراکز قرآنی و عموم متقاضیان است .

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان درحاشیه این آزمون گفت: در شمال استان کرمان ۱۸۰ مؤسسه قرآنی با حدود ۷ هزار عضو، در بخش های مختلف قرآنی فعالیت می کنند و تعداد قابل توجه شرکت کنندگان در آزمون ها حاکی از آن است که توجه به فرمایشات رهبری در خصوص قرآن به طور جد دنبال می شود گرچه با نقطه مطلوب، فاصله زیادی داریم.

علیزاده تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، از مرداد تا شهریور  بخشنامه ها ابلاغ و ثبت نام ها توسط مؤسسات قرآنی انجام شد و بیش از سه هزار نفر در این دوره از آزمون در شمال استان نام نویسی کردند.

علیزاده ادامه داد: از این تعداد ۴۸۰ نفر در مقطع زیر ۱۲ سال هستند که آزمون آنان به صورت شفاهی و مابقی، امروز به صورت کتبی و در چهار موضوع با ۱۸ رشته برگزار و از رتبه های برتر با اهدای کمک هزینه سفر عتبات و... تجلیل می شود.

محمدرضا علیزاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان با اشاره به این که یکی از ویژگی های مسابقات پانزدهمین دوره برگزاری آزمون قرآن ،برپایی آزمون ویژه کارکنان دولت بود،گفت: در این آزمون که با عنوان "به سوی فهم قرآن" برگزار شد؛ چهار هزارنفر از کارکنان دولت در استان کرمان شرکت کردند .

وی ادامه داد:امسال پانزدهمین دوره آزمون سراسری قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دو بخش آزمون‌های عمومی و مسابقه برای کارکنان دولت برگزار شد .

علیزاده افزود: این آزمون با موضوع مفاهیم سوره صف برگزار شد و آزمون ویژه فرهنگیان نیزبا همین موضوع دی ماه جاری برگزار خواهد شد .

وی گفت:  "به سوی فهم قرآن" به صورت الکترونیکی برگزار گردید و به تمامی پذیرفته شدگان در  آزمون گواهینامه آموزش ضمن خدمت ارائه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.